Психіка

Як виховати дитину-лідера

У століття постійної конкуренції дуже важливо розвинути в дитині сильну, впевнену в собі особистість. Але недостатньо виховати в ньому почуття відповідальності, ініціативність і дисципліну — щоб дитина виросла лідером, потрібно більше.Під лідером правильно розуміти не тільки людину, що володіє управлінськими навичками, такими як планування часу, досягнення цілей і готовність братися за складні завдання — самі по собі ці навички не роблять лідером їх володаря.

Для наочності: Стів Джобс, Генрі Форд або Майкл Джексон — кожен з них вважається лідером у своїй сфері. Може бути, вони були дуже дисципліновані, з високим показником відповідальності і, можливо, навіть зарядку робили щоранку. Але погодьтеся-лідерами їх зробило не це.

Вірніше, не тільки це.Якщо людина знає, чого він хоче домогтися від життя, ким він себе в ній бачить в довгостроковій перспективі і має план, як до цієї мети дійти, — то з великою часткою ймовірності ця людина стане лідером свого життя. І він сам вже визначить для себе, що йому важливіше: залізна дисципліна або гнучкість, незаперечна рішучість або Королівський спокій, вміння делегувати або власна продуктивність.

Ще одна важлива якість лідера-психологічна зрілість. Така людина, на відміну від незрілого, наприклад, дитини, шукає вихід з будь-якої ситуації і обов’язково його знаходить, тому що не обмежений правилами і якоюсь системою. Важливо акуратно виховувати в дитині це якість, але відразу пояснити, що шлях “по головах” варто застосовувати лише в самих крайніх випадках або уникати його зовсім.

Тому що чесність і порядність не є обмежуючими факторами.Людина-лідер далеко не завжди Керівник. Часто лідерами є лінійні командні гравці, так як для них головне — результат, а не самоствердження.

Лідер цілком може мити підлоги в офісі або займатися будь-який інший самої “непрестижною” роботою, якщо він чітко розуміє, для чого потрібна ця щабель і який крок буде наступним.Виходить, лідером може бути абсолютно будь-яка людина, незалежно від професії. Художника, що володіє певними якостями і заражає своїми судженнями або творчими знахідками послідовників легко можна вважати лідером, але далеко не кожного директора компанії назвеш лідером.

Так що ж все-таки потрібно, щоб виховати лідера?З одного боку з усього вищесказаного випливає, що виховати лідера не вийде, так як розвиток самоорганізованості, ораторських здібностей і залізної волі абсолютно не гарантують, що в майбутньому ваша дитина зможе надихати оточуючих слідувати за ним.При цьому випливає і другий висновок: лідером може стати Та Дитина, який прагне і вміє реалізовувати власні бажання. І якраз це якість йому можна допомогти розвинути: питати дитину, що він хоче, і по-можливості прислухатися до його коментарів, враховувати їх при прийнятті рішень.

Регулярні питання” що ти хочеш ” допоможуть дитині розуміти свої бажання, вміти їх формулювати.разом з дитиною усвідомлювати, що бажання спрямовані на творення, а не руйнування. Дорослі легко розуміють, що розмальовувати і рвати шпалери — погана ідея, а підклеїти порвалася книгу — хороша.

Дитина підсвідомо теж це розуміє і сам по собі не хоче руйнувати, але якщо таке все ж часто відбувається, то батьки повинні звернути в першу чергу увагу на себе. Швидше за все саме вони несуть якісь руйнують ідеї у власній поведінці.розмовляти з дитиною і чути його поведінкові мотиви.

Часто буває так, що дитина переслідує благу мету, але не вміє досягти її правильними вчинками. Наприклад, він вкрав у іншої дитини красиву іграшку, але лише для того, щоб подарувати її сестричці. У цьому випадку важливо пояснити дитині, що його бажання дуже хороше, тільки спосіб реалізації — ні.

Пояснити чому і допомогти знайти інші шляхи до вирішення, але не сліпо його лаяти за кожен проступок. Якщо постійно за все карати дитину, то досить швидко він стане пригнічувати в собі будь-які бажання.хвалити дитину за рух до виконання своїх бажань.

Якщо дитина чогось хоче-нехай пробує, навіть якщо у нього вийде не з першого і не з десятого разу. Тільки так у нього закладається принцип»бачу мету — не бачу перешкод”. І тільки так зароджуються лідерські якості: коли дитину не зупиняють в бажаннях, а дають можливість рухатися до них.

Тут важливо, що дитина рухається до мети методом проб і помилок — завдяки цьому він навчиться бачити зв’язок між своїми діями, отриманими результатом і наслідками. Припустимо, батьки дали гроші на нову толстовку, яку дитина дуже хотіла. Але він витратив ці гроші на розваги.
Просити знову марно, гроші йому тепер дадуть тільки в наступному місяці, так що доведеться потерпіти без толстовки. Так дитина не тільки навчиться чогось бажати, але і буде відповідально підходити до реалізації задуманого або придумувати інші способи досягнення (наприклад, заробивши потрібні гроші).

Related posts

Leave a Comment